04 februari 2008

Djur

Senaste tiden har varit aningen hektiskt i min lilla värld. I knappt två veckor har jag nämligen delat lägenhet med inte mindre än två pojkar, en luktar dock betydligt bättre än den andra. Ja, vi har alltså varit hundvakt åt Casper. Detta har resulterat i tidigare morgnar, grusigare golv och mer tid sittandes på golvet med den håriga lilla krabaten. Han är en söt liten vovve, som tycker om att sova, rulla sig i snön och kissa på träd.


I slutet på förra veckan (torsdag för att vara exakt) kom min älskade syster H på besök, och med henne lilla Lady Rowena (a.k.a Wena). Lägenheten beboddes alltså i fyra dagar av en ung man (P.D), två unga kvinnor (moi och syster H), en levande porslinshund (Casper) och ett yrväder (Wena). Dagarna har fyllts av sköna små promenader, filmtittande, god mat, en trevlig kväll då även prinsessan Rosenknopp kom på besök, härliga nattpromenader med stjärnbeskådning och en massa annat. Känner mig så otroligt lyckligt lottad som har så fantastiska människor runt omkring mig.

Just nu sitter jag och väntar på lite energi, alternativ något bättre på TV som gör att det är värt att ligga kvar i soffan. Tankarna vandrar mellan mat/dryck/snask och inredning. Vår kära lägenhet är i behov av ett litet ansiktslyft och jag älskar att inspireras och planera. Tv-serier, tidningar och gamla hederliga IKEA bidrar med idéer och väcker nya planer. Över lag känns det bra att fundera på saker som gör mig lycklig, att få drömma om framtiden samtidigt som jag jobbar hårt på att aven njuta av nuet.

"It's out with the old, and in with the new, Good-bye clouds of grey, Hello skies of blue" - "Faboulus", "High School musical 2"

2 kommentarer:

Erik Sandh sa...

"en luktar dock betydligt bättre än den andra"
Blir inte Peter ledsen när du skriver att han luktar sämre än en hund? ;)

Tove sa...

Å vad mysigt du verkar ha! "Tankarna vandrar mellan mat/dryck/snask och inredning" - det stämmer ganska väl in på min kväll också... men rummet är faktiskt typ klart. Du måste komma på besök snart och se hur mysigt vi fått! Och jag ska besöka dig såklart. Så snart som möjligt. Men denna helg blir det kaos, då kommer mina chalmerister. Tro inte att jag inte tänker på dig, det gör jag, mycket. Men det är mycket att göra dessa dagar. PUSS!