14 april 2008

Tandvärk

Tillbaka i Linköping efter några dagar i hufvudstaden, dagar som bjöd på varierande sysselsättning och känslotillstånd. Det började bra redan i onsdags morse när jag åkte med far upp til Estokolmo och en visdomstand trilskades med mig. Ingen större fara tänkte jag och borstaed flitigt mina små gaddar. Men, under dagen gick besvären från att vara överkommliga till att var totalt oövervinnerliga! Natten till torsdagen satt jag i telefon med min stackars älskling i Linköping, blev tröstad av syster A och det bestämdes att en akuttid hos farbror tandläkaren var det bästa och rätta botemedlet. Ja, så på torsdag förmiddag sattes jag i en taxi och for till Östermalms torg för att få tanden undersökt. Allt gick väl och jag gick därifrån med en rensköljd mun, befriad från det som kilat in sig i mitt stackars tandkött.

Resterande dagar fylldes av mycket trevliga samtal, fika vid Drottningholms slott, högläsning, visit hos nyaste släktingen Folke, mysiga promenader på Reimersholme och ett mycket lyckat besök på Trädgårdsmässan! Bjuder er nu på några foton från några av dessa händelser!



1 kommentar:

Tove sa...

Äventyr! Synd att det var ett så tråkigt äventyr bara...

Vad skönt du verkar ha haft det.

Kram!