09 augusti 2008

Uppsala, Smara, Linköping och Karlskrona på mindre än en vecka!

Ojoj, många bilder i detta inlägget. Jag får nog försöka blogga oftare om jag ska kunna publisera så här mycket bilder, annars blir det för många per gång! Men, nu blev det så denna gången! Vi har varit iväg en hel del och hunnit med både det ena och andra. Först bar det iväg till Uppsala, för exakt en vecka sedan, på bröllop. Peters goda vän Johan fick sin Marie och det var en mycket lyckad tillställning! Marie kommer ursprungligen från Iran och bröllopet hade tydliga persiska influenser med bland anndt knivdans (innan tårtan fick skäras upp) och känslofyllda tal på persiska.




Dagen efter bröllopet passade vi på att åka österut till Smara och hälsa på H och A! Där hann vi med både roddtur (P-P var den enda som badade, öbo som han ju är!), kortspel, god middag och filmtitt. Stackars Rowena hade tratt för att inte slicka på såren hon fick efter att ha blivit påhoppad av en arg hund för ett litet tag sen. Hon verkade dock må efter omständigheterna bra!





Måndagen spenderade Peter och jag i Uppsala tillsammans med Jonas och Stass medan P-P var i Sala på egna äventyr. Vi passade på att gå en discgolfrunda (konstigt ord!) som dock var mindre lyckad för min del. Efter mindre än halva banan slutade jag räkna... dte blev helt enkelt för många kast att hålla ordning på... hualigen.



Sent på måndagkvällen kom vi sedan hem till lilla Linköping. Men vi hann inte mycket mer än somna och vakna så var vi på väg igen, men nu söderut, till Karlskrona! Peter och jag var nämligen medbjudna på en segeltur, med övernattning, med Tommy och Kicki. Dock blev det lite ändrade planer och det slutade med att Tommy, Peter och jag var ute en heldag. Vi tog oss utanför öarna och seglade sedan in via huvudleden til Karlskrona hamn. Solen sken mesta tiden och det var verkligen underbart! Styra fick jag göra också! *stolt*






Hemma i Peters föräldrahem har vi promenerat, plockat både hallon, björnbär (är dte bara jag som inte sett vilda björnbär förr? Finns det i hela Sverige?) och svamp. Kvällen innan vi väl for mot Östergyllen igen träffade vi gänget, spelade minigolf och åt gass på Glassiären. En mycket rolig kväll med många skratt och mycket bus!







1 kommentar:

J. sa...

Oj vad många härliga bilder! Ni ser ut att ha det toppen!