06 november 2008

Missvisande

Jo, som Alexandra så snällt påpekade är ju inlägget "I'm baaack" lite missvisande då det var gaaanska länge sen det skrevs. Så, nu är jag tillbaka IGEN!

Skolan har börjat och det är ganska mycket i livet för en liten Anna som varit borta från skolan och allt vad det innebär i nästan ett år. Långa dagar (går hemifrån halv sju och komemr hem ungefär tio timmar senare de längsta dagarna), många intryck och även ganska fullt på det sociala schemat gör att en liten Anna är inte så lite trött! Men, det är roligt! Jag älskar att vara tillbaka på universitetet i Norrköping, att få jobba i grupp, att få lyssna på inspirerande föreläsningar, ha drama och musik i flera flera timmar och att känna att jag faktiskt lever ett liv jag trivs med!


Just nu är det dock lite fööör hektiskt. Toklånga dagar (se ovan), besök i helgen, hundvakt från och med imorgon och berg av tvätt att ta hand om tillsammans med skolarbete gör att det nääästan känns som att jag går på knäna... men det går ju över!

Nu är det dags att göra en stor kopp te (och Peter har redan satt på vattenkokaren åt mig så halva jobbet är ju gjort! Tack!!!), ta mig an studierna (litteraturseminarium 08:00 imorgon bitti) och sedan fixa käk innan jag förhoppningsvis får krypa ner i min älskade, underbara, sköna säng strax efter nio (!). För då mina vänner, har jag en k'nsla av att jag kommer vara om möjligt ännu tröttare än jag är nu!

1 kommentar:

Tove Solbeckar sa...

Åå Anna, det var helt underbart! Vilken mat du bjöd på, och vilken mysstämning! Så skönt att vi kan vara slöa ihop. Jag blev inte mindre glad av min brakvinst på alfa hehehe ;)

Kommer att sakna dig i helgen! Får ses i nästa vecka och fika järnet!

KRAAAAM