21 november 2010

Matfunderingar.

Funderar kring mat. Stekt ris med grönsaker och kyckling eller kycklinggryta med lime, sambal oelek, honung och soja (med ris till). Ja, det är nog de rätterna jag väljer mellan. Det är helt enkelt kyckling och ris på menyn idag, en ganska säker bas i det här hushållet. Annars har jag bunkrat upp med en rejäl dos mjölig potatis så jag kan koka potatismos i stora lass, för det tycker jag är otroligt gott! Ja, jag kan nog konstatera att det är dags att äta lite, för nu är det bara mat i huvudet. Dags att se till att det även blir mat i magen!


I övrigt har förmiddagen bjudit på tidig uppgång (vaknade vid halv sju och satt i soffan med frukostgröten innan klockan var sju), stickning, Scooby Doo på tv ( i väntan på att Vinterstudion skulle börja), diskussioner om Bermuda triangeln (det var del av handlingen i Scooby Doo) samt en djupdykning i lakritsburken (behöver besöka Lakritsroten igen när jag är i Sthlm nästa helg!).

Helger är ganska trevliga allt som oftast!

1 kommentar:

Helena sa...

Ja, jag är på lakritsroten minst en gång i veckan... Farligt att ha den så nära!!!