14 november 2010

These are a few of my favourite things

Inspirerad av en blogg-kompis från USA kommer här några bilder av några av mina "favoriter" från vårt hem.


Jag älskar verkligen vårt kök och många av sakerna i det. Tavellisterna med kokböcker och tavlor (bland annat Bebbens underbara tavlar "Rotation", och två nyköpta tavlor med motiv från Elsa Beskows böcker) är en favorit.

Mina tre pelargoner står mitt i fönstret och de verkar må bra än så länge, vilket glädjer mig oerhört! Det är nämligen sticklingar från en pelargon som kusin Johanna fick från vår älskade mormor Vera för många år sedan. Längtar till våren då jag kanske kan få dem att blomma!

I sovrummet står den här lilla statyetten som är en av (ganska) få rena prydnadssaker i vårt hem ( i övrigt gillar jag att ha fina saker som även har en funktion). Jag tycker väldigt mycket om den.
Den här väggen är nog något av det finaste vi har i lägenheten enligt min mening. Alexandra Sinclair designade den, systrarna målade den tillsammans och Peter satte upp hyllan. På hyllan finns både gamla och nya fynd och minnessaker - kaffeburken från vårt gamla landställe Björklunda, Granatäpplet i ramen av Alexandra (Sinclair) porslinsburken med trädet och fågeln köpte jag på en resa och kakburkan i två våningar köpte Peter och jag första gången vi var på den stora loppisen i Ronneby.


Sist men inte minst - mina böcker! OCh här behövs ingen förklaring! :)

2 kommentarer:

Sarah {The Student Knitter} sa...

Ooo ! I LOVE your bookcases! They're so beautiful!!

I also have one of those Willow Lake figurines! We have the one of the couple hugging. It's one of my favorite things for sure!

Anna sa...

Why thank you Sarah! I really love my bookcases too. They're in our bedroom and I love looking at them before i turn my light off at night. I also love standing in front of them and picking my next book to read.
xxx
Anna