02 december 2010

Skrivlust och ilska.

Det var länge sedan jag hade riktig skrivlust. Det stör mig lite. Dock tänker jag nu att det kan vara med skrivlusten som med en del andra saker, att lusten väcks när man börjar med själva aktiviteten. Därför skriver jag nu, i hopp om att väcka skrivlusten!

Jag sitter i mitt älskade kök. Omgiven av juligheter och mången ting med hög mysfaktor njuter jag av att ha en avklarad arbetsdag bakom mig och en trevlig hemmakväll framför mig. Efter att jag suttit ner en stund med min stickning och en stor kopp te ska jag stöka i köket, köttfärslimpa önskade Peter och så blir det. Till den tänker jag servera potatisgratäng, för det är vad jag är sugen på. Till det äter vi nog lingon, för det kan nog bli gott.


(Jag fick lov att tända första ljuset i just denna adventsljusstaken idag för i söndags hade jag inte inhandlat den än. Dock tände vi i söndags första ljuset i Luciatåget signerat Lisa Larsson.)

I detta inlägg skulle jag kunna skriva om hur arg jag var i morse. Om hur Östgötatrafiken skulle kunna se över en del saker i sin kundhantering och information. Men dte tänker jag inte göra. Jag orkar inte vara arg längre. Jag var arg så det räckte och blev över i morse. Det var kallt.

Inga kommentarer: