21 januari 2011

Med en enkel tulipan


... på en helt vanlig dag! Ja, min ömma moder älskar tulpaner precis lika mycket som jag och gjorde mig mycket glad med en bukett vackra vita tulpaner.

I övrigt har dagen idag till stor del handlat om shopping. P har nämligen blivit ekiperad inför skolstart. Kalender, block, penna, jeans, skjortor, t-tröjor med kortärm samt t-tröjor med lång ärm är några av de saker som införskaffats för att komplettera Ps "skolryggsäck"samt hans garderob. Mycket kläder att prova säger P (när både mor och jag springer som små effsingar till P i provhytten "Vad tycker du om den här då?"). Fint som snus säger jag (när tidigare nämnda P knäpper sista knappen i en stilig ljusblå skjorta med kinakrage)!


Klockan sju imorgon bitti står tvättstugan till mitt förfogande och jag har för avsikt att nyttja den, och detta är anledningen till att jag nu tänker inta sängen. Jag ser fram emot att läsa innan det är dags att sova, och jag är så glad att jag prioriterar att ge mig själv en god stunds läsning varje kväll. Det är guld värt!

Inga kommentarer: