30 juni 2007

Flyttstädning

Frukost framför TVn där MTV för en gångs skull har ett roligt helgtema, nämligen "MTV classics", bara en massa "gamla godingar" som ger en skön blandning av låtar man inte hört på evigheter och favoriter från uppväxten.

Trots att klockan är ganska mycket och jag enligt konstens alla regler borde vara utvilad är huvudet lite tugnt och detta skyller jag på en av mina kära grannar... min kvalificerade gissning är att människan ifråga ska flytta nu i månadsskiftet (YES!!!), att han redan flyttat vissa möbler och sover på golvet samt att han inatt , jaa du läste rätt - INATT, tog tag i städningen! Klockan var över tre när jag hörde honom väsnas sista gången och då var jag lagom glad... (åh, "Go West" med Pet Shop Boys på MTV!!! Det var inte igår.) Ja, min gissning angående att han sover på golvet grundar jag på det faktum att jag tre dagar i rad vaknat till ett ljud som starkt påminner om en vibrerande mobil. Antagligen använder han mobilen som väckarklocka och har den liggande på golvet bredvid sängen... och han snoozar!!!

Nu tänker du kanske att detta var ju ganska obetydliga saker att skriva ett helt inlägg om, och ja, du har helt rätt, men jag kände för att avreagera mig... så nu känns det mycket bättre! ("Girls just wanna have fun" på MTV, härligt!!!) Dagens väder bjuder på stora droppar, ofta. Ihållande regn med andra ord, vilket inte är någon hit då jag hade tänkt cykla till Priso och storhandla... får väl stanna inne med H.P istället...*le* Måste dock handla lite iaf, har ingen mjölk till kaffet.

"The phone rings in the middle of the night. My father yells, "Whatchu gonna do with your life?"Oh, daddy dear You know you're still number one But girls, they wanna have fun" -
Cindi Lauper "Girls just wanna have fun"

Inga kommentarer: