08 juli 2007

Regntunga skyar...

Ja, solen lyser med sin frånvaro och regnet påminner oss om varför vi har ord som sommarläsning, varför vi åker på solsemester på sommaren och att det helt enkelt är ganska trist med gråa dagar. Jag ser absolut charmen med några regniga dagar då och då, det är härligt att sitta inne med en bok, en filt och en kopp med något värmande, men nu får det faktiskt vara nog! Det börjar kännas som att det är som Tove sa för någar dagar sen "sommaren som aldrig kom igång..." eller kanske "sommaren som kom för tidigt så alla glömde bort den", elelr... vad vet jag.

Helgen har iaf varit blöt (vädermässigt), lite grå (i mina tankar) men ändock ganska trevlig (tack vare en trevlig spelkväll med storebror, J, P och ytterligare en J, Live Earth, några uppmuntrande telefonsamtal samt bra läsning). Ja, nu ska jag läsa lite till, fundera på när jag ska städa, vara nöjd med att jag diskat all disk och sen kanske jag läser ytterligare lite till...

"Sommaren är kort, det mesta regnar bort" - Tomas Ledin, "Sommaren är kort"

1 kommentar:

Tove sa...

Vädret verkar vara huvudämnet på typ alla bloggar! Vi kan inte påverka det men ändå lägger vi ton med energi på att prata om det.

Bra att du har det bra pärlan! Saknar dig!