25 september 2007

Att träna eller inte träna...

Aj, träningsvärk! Pilates i söndags och gammal hederlig Gympa igår, ja, jag vet, jag har endast mig själv att skylla! Men, som vanligt när lilla jag får för mig att jag ska börja träna görs detta med all entusiasm och energi som går att uppbringa! Vilket oftast resulterar i träningsvärk och åter träningsvärk följt av förkylning eller annat sjukdomsliknande tillstånd, vilket i sin tur leder till att all träning kommer av sig och jag faller tillbaka i gamla hjulspår (= soffan). Ja, men den här gången har jag stora förhoppningar om att det ska bli annorlunda! Varför undrar du då? Svaret är pengar! Ja, jag har faktiskt pungat ut med en hel del kosing för att få springa på löpband, andas in genom näsan och ut genom munnen med ett väsande ljud, springa runt i cirkel tillsammans med 20 andra lufsar och spänna mitt "powerhouse" till plingplongmusik! I love it!!!

Nu är jag på väg ner till stan och Toves och mitt älskade hak för en fika... kan du tänka dig, jag ringde Tove för att böna och be henne att komma ner till gamla älskade Linköping för att umgås med lilla mig och när jag ringer sitter hon redan på tåget!!! Det bara måste vara min lyckodag idag!

"I woke up this morning, the sunshine was shining I put on my happy face, I'm living, I'm able, I'm breathing, I'm grateful, To put on my happy face" - "Happy face", Destiny's Child

Inga kommentarer: