01 oktober 2007

Tårar av lycka...

De senaste dagarna har bjudit på en hel kaskad av känslor och händelser och när gårdagen började lida mot kväll fick inte alla dessa stora känslorna plats i lilla Anna.
... En månskenspromenad med tillhörande fnitter, studsmattehoppande och stjärnskådande rörde om i askan,
... skoluppgifter som pockar petade på en öm prestationsångestnerv och
... ett meddelande på msn fick gnistor av lycka att fara som raketer i min lilla lägenhet i trädens kronor!

Tårar av lycka över att min älskade Tove flyttar hem igen letade sig ner för mina kinder och snart gjorde sig många olika känslor påminda... lycka, rädsla, sorg och spänning spelade tennis med mitt inre och jag log genom tårarna, skrattade och skakade... en underbar kväll, en jobbig kväll men mest av allt en kväll full av känslor, vänskap, stöd och en känsla av att jag trots allt står här idag av en anledning!

Nu till något mycket mer vardagligt och jordligt... dags att gå till affären för att fylla på i kylskåpet. Frukost utan mjölk, fil, juice eller bröd känns nämligen lite torftigt... *le*

"And with a broken wing, she still sings. She' keeps an eye on the sky. With a broken wing, she carries her dreams. Man, you ought to see her fly." - Martina McBride, "Broken Wing"

ps. youtubetips - Jordin Sparks "Broken Wing", det är från amerikanska Idol... helt underbara toner. ds.

1 kommentar:

Tove sa...

ANNAAAA!!! Jag tycker så mycket om dig!!!!