04 september 2007

Skoldag

Matos från otaliga olika maträtter, kö, folk som pratar överallt (på en hel rad olika språk) tankar från morgonens föreläsning- det är en helt vanlig tisdag i runt klockan tolv i en av Linköpings Universitets mikro-matsalar! Ja, jag trivs riktigt bra här på "stora universitetet" i Linköping... mina två första år på lärarprogrammet i Norrköping var helt klart annorlunda! Jag trivdes bra där, men jag tror att jag kommer trivas riktigt bra här med! Variation förnöjer, eller har var det Malacos slogan gick?

Hm, ja, nu då? Jag har faktiskt inte så mycket att komma med just i denna stund. Jag hade bara lite tid över här i datasalen innan jag måste ta mitt pick och pack för att promenera över till I-huset och ha gruppträff. Jag får väl helt enkelt ta och återkomma när jag har något bättre att skriva om... Kan inte lova att det är intressant dock, men jag gör vad jag kan, och allra mest så skriver jag ju bara för att jag tycker det är kul! Sen att ni är några stycken som är intresserade nog (eller menar jag snälla?) att faktiskt läsa är en helt annan femma!

"Ring, ring goes the bell, The truck in the lunchroom is ready to sell. You're lucky if you can find a seat; You're fortunate if you have time to eat..." - "School day", The Simpsons

Inga kommentarer: