28 augusti 2007

Choklad, promenad och Alfapet

I vanliga fall är jag inte alls särskilt trött vid elva på kvällen, men igår var det en helt annan femma. Eftersom jag hade bestämt mig för att möte Tove när hon kom med tåget klockan tolv började jag SJÄLVKLART blir trött redan halv elva... det krävdes mycket underhållning och beslutsamhet för att hålla ögonen öppna och jag avslutade min vaka med en kopp kaffe på balkongen, iförd mössa och tjock väst - så mysigt att sitta där i mörkret och känna den svala nattluften, det ska jag nog fortsätta med...

När Tove och jag väl vaknade idag (efter att ha pratat och lyssnat på musik halva natten) startade vi mjukt med frukost och Alfapet. Och jag erkänner att det var jag som till slut gav upp och föreslog någon annan aktivitet (för information om resultatet hänvisar jag dock till Tove, jag vill ju inte skryta...). Ja, sen fortsatte vi ut på stan, spanade lite, handlade lite (det var ju SUPER-rea på Glitter!!!) och fikade sååå gott på Chocolat. En härlig dag med en härlig tjej helt enkelt!

Nu är klockan mer än den borde och jag har fastnat i soffan. Imorgon har jag dejt med Elin och Bebben klockan fem och Mia kommer hit vid halv åtta och innan allt detta ska jag hinna plugga lite granna. Känns som en hållbar plan! *le*


Jag klagar ibland och är ynklig på grund av småsaker... men på det stora hela kan jag lugnt säga att jag är lycklig, nöjd och verkligen till freds med mitt liv. Det är en skön känsla...

"Suddenly I see (Suddenly I see), This is what I wanna be, Suddenly I see (Suddenly I see), Why the hell it means so much to me..." - KT Tunstall, "Suddenly I see"

Inga kommentarer: