27 augusti 2007

Hösten är på väg...

... sakta men säkert kommer den, hösten. Själv tycker jag så mycket om hösten att jag inte sörjer sommarens slut alls. Så här års har jag för ganska länge sedan hunnit tröttna på sommaren och längtar efter allt vad hösten innebär... skolstart, stickade tröjor, en varm kopp te och levande ljus, varma sjalar, promenader i höstsolen bland alla vackra löv som sakta bäddar in hela omgivningen! Ja, jag vet att det finns vissa av er där ute som sitter och tänker regn, rusk, kyla, tentor, analkande vinter med ännu mer kyla med mera, med mera... men jag vägrar förena mig med er! Jag står fast vid min åsikt att hösten är härlig, den härliga hösten (det var väl en fin alliteration?)! Och den som behöver vidare övertygelse om höstens härlighet får helt enkelt ta och titta lite på Gilmore Girls... där det allt som oftast är höst, och oerhört härligt!!!

I dagarna har jag kokat äppelmos, bakat äppelpaj, stickat en stor fin sjal och ja, börjat skolan igen så... jag tycker att hösten är på G. Dock vet jag av erfarenhet att min födelsedag (som ju närmar sig med stormsteg...) brukar bjuda på riktig sommarvärme, faktiskt till min stora besvikelse, då jag ofta ser fram emot lite ruggigt höstmörker och en stor kopp varm choklad runt den tiden... men, men, jag ska inte klaga! Vad jag däremot ska göra är plugga!

"Don't you love New York in the fall? It makes me want to buy school supplies. I would send you a bouquet of newly sharpened pencils, if I knew your name and adress..." - Tom Hanks, "You've got mail"

Inga kommentarer: