08 november 2007

46 dagar kvar

jaa, de som känner mig vet hur jag funkar och vad nedräkningen rör, och om inte annat kan en snabb liten överslagsräkning berätta för er att det handlar om JULAFTON! Nu är det november, till och med en hel vecka in i november, så jag har verkligen varit duktig i år, men nu är det dags, julmusiken ljuder i min lilla lägenhet, jag häller julkryddor i kaffefiltret, glöggen värms, levande ljus sprider ett härligt sken och jag går omkring i all denna julatmosfär och bara myser! Har (endast) fyra och en halv timme julmusik i datorn... funderar på att ragga lite mer... *le*

Och snart är det dags att börja funder på julklappar, eller, jaa det är det ju egentligen aldrig för tidigt för, så det tar jag nog och börjar med nu med en gång! Hm... *le* Det blir lite ändring i närvarolistan på julafton i år, vilket jag tycker känns mycket roligt och spännande! *le igen* Och när jag pratade i fonen med mamma för bara en liten stund sen berättade hon att det är ett par decimeter snö uppe i Björnliden, och bara tanken på det får mig att le... JAG ÄSLKAR SNÖ!

Nu ska jag bädda rent i sängen, packa upp en väska, dricka mitt kaffe och fortsätta lyssna på underbara toner som berättar att julen är på väg... *njuta* diskat har jag redan gjort! ;)

"On the first day of christmas my true love gave to me, a drunk who drove into a tree" - Scrubs

Inga kommentarer: