19 november 2007

Thanksgiving och söndagsmiddag

Tillbaka i vardagen efter en underbar helg i hufvudstaden tillsammans med systrar och vänner! Thanksgiving stod på schemat och H och jag kände oss som rediga kvinnor när vi stod i köket från klockan ett till klockan sex och kunde stoltsera med en finfin kalkonmiddag i sann amerikansk anda! Smaskigt gott var det måste jag säga! Ja, det var en underbar kväll med mycket god mat, goda skratt och mycket tjejsnack på alla sätt och vis! Väl hemkommen till Linköping var det fläng hit och fläng dit för att hinna ha söndagsmiddagen på bordet klockan sex! P.D stod för huvudrätten och genomförde det med bravur! Tror bestämt att han lyckades charma sig in i hela famlijens hjärtan! *le*

Just nu sitter jag i lärarrummet på min praktik, väntar på min vägledare och är rent ut sagt förbannat trött! Sov för lite hela helgen (framför allt natten till idag, eftersom klockan ringde ett antal timmar innan solen ens funderat på att visa sig!!! läs - kl 05.00) och har gått omkring och småhuttrat hela dagen... det är ruggigt i Kolmården kan jag lova...

Men men, nu ska jag vara lite duktig ett slag, sen ser jag fram emot en behaglig tågresa hem till Linkan där jag hoppas på lite kramkalas... *hålla tummarna*

"I really can't stay - Baby it's cold outside" - Elf

1 kommentar:

Tove sa...

Jag har också ätit sjuka mängder, på konferensen. Säkert inte hälften så gott som dina middagar dock. Ska försöka ringa dig nu =) Puss!