01 november 2007

Tid

Weee, om bara några timmar sitter jag på tåget på väg mot hufvudstaden! Längtar grymt mycket efter systrarna mina, men ser även fram emot en skön tågresa... jag trivs så bra på tåg. Tycker om att vara på väg någonstans, bara sitta där och njuta av tiden, av att vara... bra musik i lurarna eller en god bok i händerna, eller varför inte en penna (har ju en ny favorit!) och ett papper och så mina tankar, ord, känslor... ja, jag ser faktiskt fram emot den stundande tågresan! *le*

Åh, fick just en underlig längtan efter att läsa "Momo eller kampen om tiden" av Michael Ende. Det var länge sen sist nu... och jag saknar Momo, Beppo, Nino, Gigi och Kassiopeia. En fantastisk saga, tänkvärda ord, ett beundransvärt berättande, härliga karaktärer och så en stor skopa mystik! Aaaah, me like!


Men, nu ska jag äta frukost, packa, städa, diska, slänga sopor, bädda och en del annat som bara måste fixas innan jag lämnar mitt lilla näste till förmån för storstaden...

"Momo ställde sig mitt ute på den runda öppna platsen i mitten. Hon tänkte på stjärnornas röster och på timblommorna. Och sedan började hon sjunga, med sin klara stämma." - Michael Ende, "Momo eller kampen om tiden"

Inga kommentarer: