18 december 2008

Pyssel, mys och marmelad

Nu har min förkylning äntligen börjat ge med sig! Jag är inte frisk riktigt, men inte sjuk heller... lite hängig, lite snuvig och lite hostig. Men inget mer! *le* Idag har jag pysslat. Ja, inte klippt och klistrat (gör jag ju också ibland) utan pysslat i köket. Det har kokats och hackats och rörts och gräddats. Ja, en hel massa har jag fått gjort. Det blir en del ätbara julklappar i år nämligen. Dock har jag inte hunnit med så mycket mat, så när P-P kommer hit lite senare ikväll blir det hämtmat (vilket vi i denna lilla familjen inte kostar på oss så ofta, så det skall bli trevligt!). Nu ska jag sätta mig i soffan med en stickning (jajamensan, ännu mer julklapppar på G!) ett litet slag och sedan ska jag rulla små bollar... Hemlighetsfullt värre!

Inga kommentarer: