20 mars 2009

Denna dagen

Det är lite grått idag, stor skillnad från de senaste morgnarna när jag suttit med mitt morgonkaffe och njutit av fårsolens värmande strålar. Men, jag slokar inte för det! Idag kommer en glad skånetös på besök! Emma sätter sig om några timmar på ett tåg som tar henne upp till oss, och vi får ha kvar henne ända till på söndag, sicken tur!

Innan jag började skriva detta enkla lilla inlägg (ja, vi får väl se...) slängde jag en blick på min häftapparat som inhandlades på ICA förra veckan. Jag har inte riktigt kommit överens med den häftapparaten jag hade innan. Och den som Peter hade sedan tidigare blev inte heller min vän... Faktum är att jag svor ganska mycket, pillade och meckade och svor lite till när jag försökte använda åbäkena! Så, när jag nu äger en sprillans ny liten apparat, med fem års garanti och häftklamrar som sitter som ett smäck känner jag mig ganska lycklig. Och jag kan inte låta bli att känan en skön känsla i maggropen över att jag kan känna en sådan tillfredsställelse tack vare små små saker i vardagen. Jag är ofantligt lättroad och jag älskar det!


Återstoden av min frukost består av en liten skvätt kaffe i min absoluta favoritkaffekopp (den rosa KMK-koppen som stoltserar med design av A.Sinclair) samt en farfarsskål med filmjölk och müsli. Planen är att nu smaska i mig detta och sedan styra upp nån slags städning. Peter drog det kanske tyngsta strået igår genom dammsugning, städning av balkong samt köksröjning, men lite finlir och piffning, renbäddning av sängen samt någon maskin tvätt eller så återstår och faller på min lott. Med sista skvätten kaffe i min mage (och kanske en liten påtår...) samt lite härlig musik strömmande ur högtalarna så ser jag fram emot en liten städinsats. Kommer kännas trevligare än trevligast här när jag är klar!


Ja, och så måste vi ju handla också! Men det blir nog en trevlig utflykt i vanlig ordning!

1 kommentar:

Snorkelfarmor sa...

Yoho...
Nu är jag hemma igen...
Tackar ödmjukast för en fantastiskt trevlig helg!!
Kram kram