25 april 2009

Vår, vår, vår!

Jag känner våren i hela kroppen! Solens strålar värmer mig, fågelkvitter når mina öron och flugorna krockar med min kropp när jag är ute och går. Många trevliga saker händer runt omrking mig och jag är väldans nöjd. Vissa dagar är jag dock mindre nöjd, för inte vill man sitta inne och transkribera intervjuer när det är klarblå himmel och allt bara skriker - Åk inlines! Ligg i solskenet och läs en bok! Ta en promenad och njut av våren! Eller, det kanske är jag som skriker detta, lite grand så inne i mig själv... i alla fall lyssnar jag allt som oftast på den rösten. Promenerar med goda vänner, åker inlines med min kära Peter, sitter på min finfina (och överfulla) balkong och läser ... jaa, jag njuter nog allt ganska bra av våren och uppsatsskrivandet är allra mest kul! Även om alla inte är intresserade av pedgogers attutyder till högläsning i förskola och skola så är i alla fall JAG det! Så det så!

Som så många gånger förr bjuder jag på en liten kavalkad av bilder från de senaste dagarna. Här kommer, min balkong med sin nya inredning...

Lilla Elin med stora magen...
Goshunden Zimba som jag kidnappar lite då och då... en riktig liten soldyrkare är hon.
Malins lilla ögonsten Ingrid som jag norpar när helst jag får chansen... Valborg nästa!
Köksbordet som numera fungerar som skrivbord och arbetstation... sitter där just nu faktiskt!
Detta ficka jag för några dagar sedan i ett litet paket ... överaskningspaket med posten är nästan för bra för att vara sant! Tack Helena!

1 kommentar:

Tove Solbeckar sa...

Vad fint och prydligt det blir på balkongen! Men var får VI plats? Med våra jätte-smoothies? ;D