19 juli 2009

Ber å det ödmjukaste om ursäkt...

...för jag håller med, det har varit katastrofalt dåligt med uppdateringar här den senaste tiden. Livet har varit jäkligt roligt och jag har inte känt lust att blogga. Men, nu, just idag av alla dagar infann den sig - lusten!

Är gräsänka för tillfället då Peter är i Blekinge och jobbar med ett bryggbygge (roligt ord på Blekingaska förresten!). Började bra med tjejkväll hos Tove igår och fortsätter med hemmadag idag. Det ska tvättas, diskas och städas, samt läsas och plockas. En ganska mysig dag i mina ögon, göromål till trots. Sitter just nu och lyssnar på Mamma Mia soundtracket och tycker att livet är ganska gött. Antar att jag kommer väcka vissa personers vrede i och med detta uttalande man jag längtar faktiskt lite efter hösten... Jag har börjat sticka stora sjalar, kolla upp terminstider och litteraturlista inför höstterminen, längtar efter klara höstdagar med frasiga löv, ruskiga kvällar med varmt te och tända ljus och allt som hör hösten till. Men, jag ska inte glömma bort att njuta av sommaren, den är ju långt från över!

Nu är det hög tid för förmiddagsfika (trots att klockan är liiite över tolv) och ett bak tror jag. Kolasnittar med ingefära känns lockande!

Inga kommentarer: