29 juli 2009

Två Tuffa Tips (alternativt Präktiga Propaganda)

I den närmaste förflutna tiden har jag införskaffat två saker som jag vill tipsa om. Den första är den som senast kom i min ägo och det är boken Klimatsmart som köptes till ett ypperligt bra och rabbaterat pris på ICA MAXI i Karlskrona inför den sex timmar långa bussresan hem till Linkan. Boken ger en bild av läget som det ser ut (eller såg ut, den har tre år på nacken och jag upplever att en del har hänt), många handfasta tips på hur just ditt liv kan bli mer miljövänligt. Köp den, läs den, lev efter den! Jag jobbar på det!



I den ekologiska och klimatsmarta andan har jag även skaffat mig något som jag vill tipsa alla ferila kvinnor om. Det kanske är lite intimt att ta upp det här men känsliga läsare kan helt sonika strunta i resten av detta inlägg och återkomma en annan dag! ;) Den smarta och braiga saken är en m-kopp, en menskopp. Det är ett hälsosamt, ekonomiskt och miljövänligt alternativ till tamponger och bindor och jag kan efter egen erfarenhet rekomendera det till ALLA! Läs mer på http://www.m-kopp.se där du även beställer din alldeles egen m-kopp!

1 kommentar:

Tove sa...

Vad bra att du gillade koppen! Och vad KUL att du börjat blogga igen.