31 juli 2009

Katter och hundar (och en och annan unge)

Det regnar. Jag ska snart åka och handla. Jag spår en blöt och kall framtid. Hmpf... Oh well, jag behöver mat så det är väl bara att klä sig efter vädret och vara glad. Annars är jag ruggigt nöjd med att jag planerade in min löprund imorse, när det var strålande sol från en klarblå himmel! Zimba och jag pinnade på runt den sju kilometer långa rundan och kom hem nöjda och glada!

Ja, i tisdags kom jag ju tillbaka till Linköping från en alldeles för kort vistelse i Blekinge. Några bilder från den utflykten kommer här! :)

Elisabet (5 år) fotar mamma Terese, moster Sofia, ("ingifta") moster Anna, syster Beatrice och syster Magdalena.
Beatrice fotar Peter! ;)

Elisabet på väg in för landning, i en kram!

Kroppkakor "in the making". Lärling och mästare. :)

Den färdiga produkten serverad med grädde och björnbärssylt (det enda sättet att äta dem enligt Mästaren Siv).

Peter provborrar i en telefonstolpe. Ordentliga doningar. Och bra blir det också! :)

Peter träffar Arne! Arne var skeptisk.

P-P gosar med Gördis. P-P var såld!
Milton och Emma på promenad i Karlskrona. Emma är matte till kissarna (Arne och Gördis) men inte Milton, honom har hon bara på lån ;)

Inga kommentarer: