21 mars 2010

Lite vår igår...

...och lite mer snö idag. Ja, det svänger fort just nu! Just nu är det gråa skyar och snöblandat regn som gäller, men igår var det ljumma vindar, strålande sol och promenad utan vare sig mössa eller vantar! Jag passade nämligen på att njuta av försmaken av våren genom att promenera hem till Ekholmen när jag hade "brunchat" med Elin och Ebbe i Lambohov. Det blev en härlig promenad kan jag meddela. Och härligt var det även att träffa Elin och Ebbe.


Den gröna västen med ugglorna (inte kaniner Tove) fick lov att bli Ebbes till slut. Jag har garn så det räcker att sticka till kommande småttisar också och det kändes synd att den skulle bli liggandes oanvänd, när jag faktiskt känner en go kille som skulle kunna ha den nu! :)

Väl hemkommen från Lambohov blev jag inspirerad. Min goda vän Lovisa skickade en länk till en Feng Shui-blog (se min länklista) och jag fastnade direkt. Jag sväljer inte hela allted med hull och hår men jag riktigt känner hur energin i lägenheten faktiskt däms upp av alla överfulla skåp (för att bara nämna ett exempel). Så, igår började projekt utrensning! Min del av garderoberna fick sig en rejäl omgång och hela tre kassar med kläder fick lämna sina platser. Luft och möjlighet till andra saker känns härligt. Idag har gamla hårsnoddar/hårspännen, smink och andra badrumsprylar levt farligt och snart ska jag dyka ner i handdukar och sängkläder. Här ska det bli luftigt i skåp och lådor! Ja, och det ska ske nu faktiskt!

Inga kommentarer: