05 mars 2010

Rimfrost och lönnlöv

Nu var det så där länge sen sist igen... jaa, det blir ju så lite då och då. I alla fall är jag tillbaka med lite uppdatering. Jobbet flyter på bra och jag känner att jag landat på båda förskolorna, i både personalgrupp, barngrupp och tempo. Jag kan nu komma hem från jobbet och känna att jag har energi kvar till annat! Till och med finns så mycket energi vissa dagar att jag orkar komma hem, landa och sedan ge mig ut på nya äventyr, och ÄNDÅ inte vara ett fullkomligt vrak på kvällen! Det ni! :D Lusten och energin till att fota både det ena och det andra är även den tillbaka och en kall morgon i februari vaknade vi till rimfrost på hela köksfönstret...


Senaste tiden har i alla fall fyllts av en hel del stickande (trots heltidsarbete finns det självfallet fortfarande tid för handarbete)! Jag har alltid en stickning med till jobbet och plockar fram den som sällskap till kaffet under min rast. Detta har gjort att de äldre kvinnorna på jobbet skrockar förnöjt och pratar om hur de alla satt och stickade på rasterna på sjuttiotalet. Vissa frågar vad jag gör, andra tittar mest och av ytterligare några har jag fått epitetet "stickexperten". Ja, ett samtalsämne är det synnerligen!



Annars umgås vi med nära och kära när helst schema och ork ger möjlighet till det. Emma från Skåne var här i helgen och kusin Malin tittade även hon in en sväng, med mage och allt! Med endast några veckor kvar till beräknad förlossning stoltserade Malin med en finfin mage och jag passade på att klappa för fulla muggar. Vet vet, nästa gång vi ses kanske magen är borta ;)


För ytterligare en helg sedan var det pyssel hos Tove och Tobbe. Bröllopsnestyren är trevliga när man delar dem och vi pratade, klippte, skrev adresser och stansade ut lönnlöv i kuvert för fulla muggar. En och annan semla förtärdes och ett gäng koppar kaffe hann vi också med.


Ja, på det stora hela kan jag lätt säga att jag har det bra! Dock är jag i nuläget rejält trött och tänker inom en snar framtid ge efter för denna känsla, krypa ner i en stor, skön säng och läsa en rad eller två en bok som jag fick från en kär vän för ett bra tag sedan. Imorgon vaknas långpromenad i solen, med medhavd varm choklad!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Vad härligt det låter att du har energi till massor av saker! Det känns som om vi knappt har pratat på sistone, vi borde planera in en date snart!

Världsmetropolen Linköping sa...

Å jag älskar att gissa på vad folk ska ploppa ut för bebis. Jag gissar på en pojke!