08 februari 2010

"När katten är borta...

...dansar råttorna på bordet" lyder ordspråket. Men när Peter är borta, ja, vad gör då Anna? Jo, Anna handlar på väg hem från jobbet. Hon diskar, spelar betapet, och tar ett glas rött med sin mamma! ;) Ni som känner min mor kan nog gissa vems förslaget var (den som inte kom på själva iden var dock inte sen att hänga på...)! Nu är dock mamman hemma hos sig och jag sitter här och funderar på sängen. Klockan börjar på 2 (var inte regeln så Johanna?) så då FÅR jag gå och lägga mig, vilket jag nog också ska göra, ganska snart. Men jag vill faktiskt njuta lite av att vara gräsänka också. Inte bara sova bort det!

Så, det blir nog så att jag styrketränar liiite (har ju ganska nyligen varit förkyld), viker lite tvätt och sedan intar sängen med en ny bok (läste ut Excellent Women av Barbara Pym igårkväll). Har dock inte valt nån bok än. Några förslag ligger redan på nattduksbordet (tycker inte om att vara boklös), men det är inte spikat... Något förslag kanske? Någon bok jag borde läsa?

Ja, nu ska jag hämta mina hantlar. De har vilat på tok för länge! Och tro mig när jag säger att jag beöver mina armmuskler i mitt yrke! Tripptrappstolar är INTE lätta och ca 10 st av just denna sort ska upp på borden innan stängning! Pjuh!

4 kommentarer:

Tove sa...

Bra att du tränar Anna så du inte blir försliten!

Ser fram emot ditt besök imorgon... Massor!!

Fröken Fräken sa...

Och snart nog börjar cykelsäsongen... In och ut ur förråden. ;)

Fröken Fräken sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jo sa...

japp,2a först annars får man inte gå och sova!