04 januari 2011

Dagens 2 filmer

Dagen idag inleddes med en film, till frukosten. Något som matchade min rosa och lena hallonyoghurt tänkte jag och valde den lättsmälta och oförargerliga "A Cinderella Story". Några söta scener härochvar gjorde att filmen ändå var bra nog att se färdig, men inte så mycket mer är jag rädd. Tror inte jag kommer se den igen.


Sedan har dagen tuggat på i sakta mak med en hel del tedrickande och sittandes i soffan med mina stickningar. Jag har påbörjat en beställd mössa till en av mina svägerskor samtidigt som jag funderar på vad jag ska göra med mitt Malabrigo Lace (som jag vann i paketspelet på min Jul-afton) samt stickar på en socka.


I eftermiddags tyckte jag att ytterligare en film behövdes som underhållning. Jag öppnade mina lådor med dvder och spanade, letade efter titlar som lockade. Det var svårt. Slutligen fastnade blicken på en film som jag köpt för länge sen (antagligen i någon bra deal som "köp 2 för 99" på ICA Maxi) och sedan glömt bort, nämligen filmen "Sideways". Jag vet egentligen inte varför jag valde den just idag. Jag vet faktiskt inte ens varför jag köpte den! Låt mig säga så här, det är nu ett gäng timamr sedan jag började titta på filmen och jag har fortfarande 32 minuter kvar av den. Den är helt enkelt inte särskilt upphetsande, i alla fall inte idag, för mig, just nu... Kanske är det en passande film en annan gång, men just nu tror jag inte ens att jag tänker bry mig om att se slutet. Istället tänker jag stänga av datorn och välja mig en bok (jösses, tänk att jag gått hela dagen utan att ha en påbörjad bok! Galet!) och lägga mig i sängen och mysläsa. Ja, precis det ska jag göra.

En god natt önskar jag er, kära läsare!

Inga kommentarer: