14 juni 2007

Nattligt besök...

Klockan är halv två på natten då det ringer på dörren... åh nej tänker du kanske nu, vem kan det vara - ett fyllo, en ledsen (och full) kompis som behöver stöd, någon som gått vilse eller kanske en galen utomjording! Men nej, jag kan lugnt meddela att det var min älskade Tove som precis anlänt från huvudstaden och skulle sova hos mig... Vi kröp ner och var ganska trötta båda två, men kunde självklart inte sluta prata, och skratta, åt absolut ingenting!

Så blev det då morgon, som inleddes med smoothie och god smörgås på balkongen och sedan efterföljdes av härlig shoppingrunda på stan. Tove var på jakt efter nya jeans men själv skulle jag inte inhandla mer än en hårtoning och möjligtvis en flaska solkräm... Ja, är det någon som ens tror att detta var vad vi fick med oss hem? Nä, trodde inte det heller! Tillsammans lyckades vi komma upp i denna digra lista : en väska, ett par skor, två ringar, ett linne, ett par (röda!) jeans och en hatt. Solkrämen och toningen kom också med och tur var ju det...

Nu har Tove åkt hem till sig och jag ska fixa lite här hemma. Är nöjd med den marginellt mörkare bruna färgen på mitt hår och känner att det varit en bra dag - en härlig dag...

Kan också meddela att jag efter tips och hjälp från snälla människor nu har en riktigt bra låtlista till temaskivan med låtar som nämner andra kändisar, vad sägs om bland annat Grace Kelly, Buddy Holly, Kevin Spacey, Steven Spielberg, Tori Spelling och Cameron Diaz?

"Kevin Spacey would call on the phone, but I'd be too busy" - Robbie Williams "I will talk and Hollywood will listen"

1 kommentar:

Tove sa...

Å vilken underbar beskrivning av vår dag! Nu behöver jag inte skriva en egen. Tack för att jag får komma hem till dig mitt i natten... <3 <3 <3