18 december 2007

Endast 6 dagar kvar!

En ny dag, och nya friska tag! P.D är lite galen! Ja, iaf när det gäller sovrum och temperatur. Jag vet inte hur andra människor resonerar, men jag för min del tycker att om det är för kallt att peta ut ett finger, en näsa eller en armbåge utan att få frostskador - då är det för kallt! När man behöver täcke, filt och extra filt på fötterna för att ens kunna andas normalt och inte huttra - då är det för kallt! Är ni med mig? Ja, iaf somnade jag till slut, väl invirad och nerstoppad, med endast ett lite lufthål i mitt termotält av täcken, filtar och fårskinn...

Idag vaknade jag på gott humör, kände att en dusch skulle vara skönt och kom på att det ju fanns Tyrkisk Peber i skåpet i köket. Mmmmmmmmumsigt, tänkte lilla Anna, en god lakritsbit att sulta på medans varma strålar väcker kroppen till liv...härligt! Tror ni att det fanns något kvar av ovan nämnda godis? Nej nej nej nej, självklart inte. Butter men fast besluten att inte tappa suget, slängde jag in en Vicks Lakrits i min itet ont anande mun med en förhoppning att stilla mitt sug. STORT misstag! Den var inte alls av rätt sort smak och fick illa kvickt gå papperskorgsdöden till mötes... med en hemmagjord chokladtryffel smältandes i gommen linkade jag slutligen in i duschen och duschade dubbelt så länge som jag hade tänkt, som kompensation...

ja, det var min morgon det...*le* och nu är det dag och jag ska tvätta. Lite senare idag ska P.D och jag på jakt, julgransjakt för att vara mer exakt. Spännande värre! Två toppar ska den ha, den ska helst vara kort och tjock och redan ha börjat barra! *le* Eller hur var det?


Så här såg det ut för lite drygt ett år sedan, gällande julgran alltså... När vi var i Björnliden, och Pappsi och jag gick ut på julgransjakt på julaftons morgon. Utbudet var, eh, vi kan kalla de begränsat... *skratta*

"Så ge mig trettio grader kallt, tomtar överallt och en skog av gröna granar" - Adolphson och Falk, "Mer jul"

1 kommentar:

Tove sa...

Det är bra att du inte ger dig! Socker till varje pris!!