26 december 2007

Mindre än ett år kvar!

Ja, nu är då julen så gott som över... och jag myser vid tanken på den. Lyckad är nog ordet jag vill använda för att beskriva årets jul! Trevligt sällskap, god mat, många skratt, fina gåvor och en härlig famlijekänsla.

Kan ju inte motstå att komma med en liten uppdatering på klappfronten, det är ju trots allt ganska roligt att lägga in bilder här på blogen, och mycket bilder kommer det nog bli framöver, för jag fick en ny digitalkamera i julklapp från mor och far! En prima, vacker, Olympus! Självklart tänkte päronen till lite extra när det skulle handlas dyra teknikprylar till lilla Anna, tålig ska den vara, och svår att tappa bort, ja, helst vattensäker, finns det nån som klarar av att tappas också? Jupps, den kameran äger jag numera! En orange, shockproof, waterproof Olympus! Den kan tillochmed ta bilder under vattnet! Impressive!!!

Från min älskling pälskling (Prinsessan Rosenknopp lär le och skratta rått åt att detta smeknamn etsat sig fast, trots högljudda protester!!! Grrrr!) fick jag inte en utan två helt underbara gåvor som bara är sååå jag! I strumppresent räckte han mig (kl två på natten, då vi råkade vara vakna och tyckte att det ju faktiskt var julafton, och det skulle vara mysigt att öppna lite paket... ) en underbar ullpläd med Lilla Anna på. Så mysig, så varm, så rätt!!! Till nästa paket kom så ett fantastiskt rim, komponerat med kärlek, under press och med många fina ord... ganska svårt var det, men ändå inte, precis som rim ska vara! Och i paketet fanns min nyaste lilla vän, en liten älskling som hänger om min hals och påminner mig om att min älskling alltid är med mig... en liten amulett från Pilgrim, föreställande en liten nallebjörn (ja, snuttigt och gulligt så det förslår!), som är ledad i armar och ben (det är nästan det allra bästa!) !

Utöver detta kom en dvd med Barnen i Bullerbyn från Ea och J, som får äran att bli den första i min samling av Astrid Lindgren-filmer (för nu vill jag ju ha ALLA!!!), En CD med Ella Fitzgerald och en rolig bok från Tove och den obligatoriska Aladdin-asken från farfar! Överväldigande och en känsla av att det är alldeles för mycket - som vanligt! Och detta trots att vi bestämt att drastiskt dra ner på klappar i år (liksom många andra år...)! *le*

Roligast tycker jag dock att det är att se de andras miner när de öppnar klapparna som jag själv tänkt ut och omsorgsfullt slagit in... och ja, även i år var det höjdpunkten! Så, nu är det annat som hägrar i mitt liv, och det handlar om flytten! Jag håller ju som bäst på att installera mig i Ekis och det går ritkigt bra kan jag meddela! Fråga P.D så får ni garanterat höra att jag vänder uppochner på det mesta här i krokarna! *le* Så det är precis som det ska vara! Igår fick garderoberna sig en omgång och idag ska vi låna pappsis bil och köra hit ett nytt lass grejer som ska få hitta sin alldeles egen plats i mitt nya hem... *myser*
En ny dag, en härlig dag, en dag då jag ska göra roliga saker! Och snart kanske den långa stören i sovrummet också vaknar och förgyller min dag ytterligare... *le*
"So, good mornin', good mornin'! Sunbeams will soon smile through, good mornin', my darlin', to you." - "Singing in the Rain"

2 kommentarer:

Anonym sa...

08.20?! Du är verkligen en obotlig morgonmänniska! Kramar från nattugglan Alexandra!

Tove sa...

vilken bra juul du har haft! har du tänkt på en sak förresten! det finns något som kallas punkt! som man i undantagsfall kan! använda istället för utropstecken!!! vi hörs imorgon älskling pälskling! längtar efter dig!! pöss