10 december 2008

Läslust

Det har har inte blivit många sidor lästa för min del senaste månaderna. Har hållt på med samma roman och bara läst sporadisk, några sidor en kväll och nån sida en dag lååångt senare. Men, tack vare en viss fd 90210-skådis har jag återfunnit lusten - att läsa alltså! Tori Spelling (Donna Martin i Bevvan, Aaron Spellings dotter, hon med de sneda brösten och fixade näsan, blond brutta som inte får så mycket cred som hon borde, osv, osv) har nämligen författat boken "sTORI TELLING" och den har jag läst. Lånade den från syster H förra helgen och idag tog den slut. Har läst på lunchrasterna, (har praktik nu) samt tåget/bussen på väg hem (på mornarna går bussen halv sju - då sover jag!).


Idag när jag begav mig hemmåt från Hagebyskolan i Norrköping där jag har min praktik var det dock oroväckande få sidor kvar i den enda boken jag hade med i väskan (Orutinerat och SÅ olikt mig, jag brukar ALLTID gardera mig så jag har något att läsa var jag än är!)! Så, när jag missade pendeltåget med sekunder (typiskt) och nästa tåg skulle gå om tjugo minuter passade jag på att smita in på Pressbyrån och inspektera bokutbudet! Några minuter senare traskade jag glad i hågen ut från ovan nämnda tobaksaffär (eller?) med en croisssant i en påse och en pocketbok i min hand! Framsidan kändes lite halvlovande till en början men baksidetexten fick mig att lysa upp - det handlar om en garnaffär! Yeeeha tänker du nu och rullar med ögonen, men det verkar så härligt, mysigt bra och Annaigt så det är inte klokt. Relationer och kvinnoöden blandat med stickningar och vackra garner (att sedan Julia Roberts köpt filmrättigheterna och planerar att spela huvudrollen gör ju inte saken sämre!)! Me love!


Så, nu (jaa, redan nu, min klocka ringer okristligt tidigt om mornarna) ska jag göra kväll och krypa till kojs med min nya vän " Livets aviga och räta" av Kate Jacobs!

Inga kommentarer: